Napvilágot látott egy vágatlan vádirat, miszerint összefogott a Facebook és a Google, hogy egymást erősítsék, ha szükség van rá. Texas állammal az élen tíz amerikai, republikánus vezetésű állam pereli elsősorban a Google-t az online reklámpiaci monopolhelyzetével való visszaélése miatt. Ezek az államok úgy gondolják, hogy belsős kereskedést folytat a két techgigász.
A 2018-as vádirathoz képest most olyan részletekre is fény derült, hogy például a megállapodás negyedik évétől kezdve a Facebook köteles évi minimum 500 millió dollárt költeni a Google által tartott reklámaukciókon. “A Facebook ezen aukciók egy előre meghatározott százalékán nyer”. A vágatlan vádirat szerint abban is megegyeztek előre, hogyha a megállapodásuk miatt trösztellenes nyomozásokat, pereket indítanak ellenük, abban az esetben együttes erővel lépnek fel. Ezt Jedi Blue megállapodásnak nevezték, írja a Wall Street Journal. Mindkét fél alaptalannak tartja a vádakat. Azonban ha mégis kiderül az ellenkezője, akkor eldől online reklámpiac sorsa. A paktummal szinte megdönthetetlenné válik a Facebook és a Google monopolhelyzete.