Családi kirándulás és hétvégi kalandok

Legutóbbi túránk során a Pilisben jártunk, ahol végigjártuk a Dera-szurdokot. Egy másik családdal voltunk, de 4 gyerekkel is megfelelő volt az útvonal számunkra, mivel felkészülten érkeztünk: vastag öltözet és jó túrabakancs volt rajtunk.

A Dera-patak alakította szurdok-völgyet követtük végig a kék jelzésen, telis –tele izgalmas sziklákkal, hidakkal, kis vízesésekkel és bukókkal. A fiaim imádták a kalandos túrát, a jó levegőn jó el is fáradtunk. Kb. 45 perc alatt tudtuk bebarangolni az ösvényt, így nem fáradtunk el túlságosan.

A közelben egy étterembe is beültünk, majd a szállásunkra mentünk Pilisszentkereszten. Itt található a dobogókő jurta szállás, ahol két hangulatos jurtában voltunk elszállásolva. Korábban hallottam már erről a helyről, mert rendeznek itt életmód táborokat is a természetközeli jellege és a hely varázsa miatt. Innen másnap Dobogókőre kirándultunk a Nagykilátóhoz, majd a Thirring körutat tettük meg. Ezeket gyerekek számára is ajánlják, és nem csalódtunk.