Külön szakterület, speciális felkészültséget igénylő munka a nagyvállalati toborzás. Lássuk csak, hogy miért, milyen hozzáadott értéket kap, aki úgy dönt, hogy kiszervezi a témát egy specialistának! Az igazán megfelelő munkaerő rendelkezik a szükséges képzettséggel, végzettséggel és jogosítványokkal, de ezen felül a munkakörhöz fontos személyiségtípussal, jellemzőkkel is, amivel hatékonyan tudja végezni a munkáját és jól be tud illeszkedni a csapatba. Ezekre szűrni, célozni az álláshirdetést nem egyszerű, és szükséges a célcsoport médiafogyasztásának ismerete is.
Nem csupán egyetlen fórumon kell elképzelni a toborzást egy szakértő kezében, hanem több fronton történik a fejvadászat: meglévő adatbázisból, személyes ismeretségek által, szakmai fórumokon, LinkedIn felületen, többféle állásportálon, saját rendezvényeken, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
Az álláshirdetés szövegezése is roppant fontos; ez is tulajdonképpen egy marketing szövegírás, amit tanulni kell. A cél, hogy ne egy sablonos, unalmas és száraz leírás legyen közzé téve, hanem egy figyelemfelkeltő, élményszerű és cselekvésre ösztönző tartalom.